Vad är grejen egentligen?

2012-01-07 02:07:20
Startar detta inlägg med att varna känsliga läsare för att jag bara kommer klaga i detta inlägget, så ni som inte gillar det behöver varken läsa eller kommentera. Om ni inte gillar det jag skriver så får det stå för er, men om ni ändå tänker klaga så ha så skoj!

Vad i helvete är grejen med alla dessa sportgrejer som snackas om precis över-jävla-allt? Visst, sverige var i nån jävla final i hockey häromdagen, men för guds skull, skriv inte det över hela facbook! De som är intresserade lär ju säkerligen kolla upp det själva om de känner att det är så oerhört viktigt att hålla sig uppdaterad. Har fått skit ett flertal gånger för att jag varken gillar hockey eller fotboll och vägrar att sätta mig framför tvn x antal timmar för att kolla på random människor som jagar efter en boll/puck. Jag förstår inte vitsen men visst, ni som nu gör det, kul för er! Dock finns det de som inte respekterar att man inte bryr sig ett jävla dugg om hur det går för sverige i sport, för det MÅSTE man ju göra. Men helt ärligt, jag skiter i om sverige vinner. Jag bryr mig inte om vi så vinner vm i grodhopp för sportevenemang intresserar mig inte. Igår hoppades jag innerligt att Ryssland skulle vinna hockeyn för det hade varit så ironiskt mot alla som satt uppe och hejade på sverige!

Jag har aldrig varit intresserad av sport och jag bryr mig inte om sverige vinner eller inte eftersom det inte rör mig i ryggen något av det. Visst, vissa lever för sporter, men vissa lever för annat. Alla har olika intressen och sportfanatiker har en tendens att glömma bort detta faktum och istället bli riktigt pissed på oss som inte bryr sig. Men ja, jag kommer inte ändra åsikt angående sporter för det finns inte tråkigare, enligt mig, än att sitta flera timmar framför en match som kanske avgörs i sista minuten. Isåfall har jag slösat bort tid som jag kunde använt till något vettigt. Detta gäller ju såklart inte de som gillar sport, ni följer ju hela matchen med spänning! Men detta är vad jag tycker och jag är otroligt trött på alla som i princip ber mig att dra åt helvete för att jag inte stöttar sverige.

Men till er som gillar sport, good for you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0