28 November

2011-11-28 22:47:00
Idag fick jag en sådan där fråga som man absolut inte kan ge något riktigt vettigt svar på utan att bli sur. Det var en person som frågade mig om jag hade kommit över Spike (läs här). Vad fan är det för en fråga egentligen? Jag förstår inte riktigt vad som menas egentligen, för man "kommer inte över" något sånt bara sådär.

"Ja, men ni har ju väldigt många hundar, så det blir väl så ibland? Eller var det något speciellt med honom?"

Klart som fan att det var något speciellt med honom? Det är något speciellt med alla levande varelser. Hur kan man ens tänka att Spike skulle vara en i mängden som bara försvinner? Det är inte alla som förstår den kärleken som man känner för sina djur, men inte en enda av våra hundar är "en i mängden". Så har det aldrig varit och kommer aldrig att vara.
Det är samma sak med våra fåglar. Klart som fan att jag kommer sakna dom när de är borta, för så känner jag för alla våra djur! Det är ingenting man kommer över bara sådär.

Jag blir bara så oerhört sur när folk påpekar att "det bara är ett djur". Jaha, men då är det "bara" någon i din närhet som har dött? En i mängden helt enkelt? Inget att bry sig om eftersom det finns så många andra människor runtomkring? Om det är så ni känner så kan ni hålla det för er själva. Jag älskar alla våra djur och blir lika ledsen över vilket djur det än är som mår dåligt.

Alla våra djur är världens goaste, galnaste, idiotiska, knasigaste, mysigaste och bästa djur som finns. Man kommer inte över att någon av dem går bort, man lär sig leva med det för man vet att de antagligen har det bättre där de är nu.

Kommentarer
Postat av: Linnea

BRA SAGT! Family is family.

2011-11-29 @ 10:50:53
URL: http://linneaahlenius.blogg.se/
Postat av: elin hallman

Åh, bilden med tungan, vad fin ♥ och den med fågeln också! En sån har jag med haft - gullan ;)



Hemsk fråga btw. Du skulle frågat tillbaka om den personen skulle komma över om en släkting dog.



sv: Haha nej, fan vad fula nämn de väljer, inte direkt passande ;o

2011-11-29 @ 11:25:15
URL: http://elinhallman.blogg.se.
Postat av: maja

oj.. hjälp. dummaste kommentaren jag hört!

2011-11-30 @ 16:19:42
URL: http://majaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0