Åsikter är som rövhål

2011-03-31 21:56:15
Tänkte att jag skulle lufta mina åsikter och tankar lite grann såhär på kvällskvisten, brukar ju bli lite djup när jag är trött. Jag skaffade ju faktiskt en blogg så att jag skulle kunna skriva mina tankar, vad jag känner osv.

Religion är en av grejerna jag tänkte på! Jag är, som många säkert vet (eller inte) fullkomlig ateist. Det betyder att jag inte tror på något what so ever inom religioner.
Dock betyder inte det att jag ser ner på dom som tror på gud, liv efter döden osv. Man har yttrandefrihet och får tycka vad man vill, dock betyder det inte att man måste säga exakt vad man tycker rakt i ansiktet på folk. Jag anser att många religioner har skumma prioriteringar, konstiga åsikter osv. men jag springer inte runt och säger det till dom. Jag kan dock skoja om religioner för jag tar det inte särskilt seriöst, det är bara sån jag är!

Vet även att många är skeptiska till orden "neger" och "blatte" då de anses som rasistiska. Jag är helt med på att många tycker det och jag förstår deras resonemang fullständigt. Men jag har använt mig av båda orden vid flera tillfällen, dock inte i syfte att vara rasistisk. Jag är uppväxt med ord som t.ex negerboll, det är inte det lättaste att bara ändra, det heter ju faktiskt så! Och jag är faktiskt uppväxt med Pippi Långstrump, hennes pappa är Negerkung på Kurrekurreduttön, man kritiserar inte Astrid Lindgren och hennes figurer hur som helst!

Oooooch sist men inte minst, min åsikt om homosexuella! Jag har absolut inget emot dom, snarare tvärtom. Jag tycker det är asgrymt att man vågar stå för det! Jag är en sådan person som inte vill att de ska försöka något med mig, och det är i princip det enda. Tycker det är jättegulligt med bögar osv, en av mina favoritfilmer är Shelter som handlar om just två homosexuella män! Förstår mig inte på homofober, alla har väl lika stor rätt till att tycka om vem de vill även om de nu råkar ha samma kön!

Jag kan skoja om alla dessa grejer och folk ska lära sig att inte ta mig för seriöst vad gäller just dessa ämnen och skämt. Jag låter er ha era åsikter så länge som ni inte klankar ner på mig för mina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0